Brązowe tablice na drogach informują o tym, jakie zabytki możemy zobaczyć w naszym regionie. To m.in. zasługa Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej LOTUR. Poza tym, że sprawdza ona prawdziwość umieszczonych na nich informacji, zajmuje się promocją najciekawszych zakątków i obiektów województwa.
LOTUR jest organizatorem konkursu na najlepszy produkt turystyczny w regionie. Spośród zgłoszonych atrakcji kapituła wybiera 3 produkty. Wyróżniła m.in. Geopark Łuk Mużakowa. Został on nominowany do certyfikatu Polskiej Organizacji Turystycznej.
W tym roku się nam poszczęściło, bo właśnie Geopark Łuk Mużakowa zdobył certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. Jest to bardzo duże wyróżnienie, jeśli chodzi o dziedzinę turystyki w Polsce. Bowiem już teraz, poprzez Polską Organizację Turystyczną, będą prowadzone działania promocyjne, a jak wiemy, promocja dzisiaj kosztuje i to bardzo dużo. A żeby tych pieniędzy było jeszcze więcej, to właściciele atrakcji muszą z siebie dać wszystko – poprawić, zrobić coś więcej. Wówczas my, jako regionalna organizacja turystyczna, nominujemy ich do certyfikatu złotego. A jak zyskają certyfikat złoty (a twierdzę, że mają dużą szansę), to wówczas są działania promocyjne.Jadwiga Błoch, prezes Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej LOTUR
Złoty certyfikat uzyskał wcześniej Przystanek Woodstock. Wówczas wiązało się to z działaniami promocyjnymi w kwocie 300 tysięcy złotych. Za tę sumę Polska Organizacja Turystyczna zrealizowała 3 filmy promocyjne. Były one kilka razy emitowane w publicznej telewizji.
Osobiście LOTUR przyznaje zaś wyróżnienia „Lubuska Perła Turystyczna”.
Produkty można zgłaszać w różnych kategoriach. To może być obszar, impreza, szlak turystyczny. Oczywiście wszystko musi być związane z turystyką, z atrakcjami turystycznymi, pobytem turystów, jedzeniem. Turysta musi mieć zabezpieczone wszystko. I to trzeba ładnie opisać, przedstawić za pomocą zdjęć, można również za pomocą krótkich filmików. I czekać na ocenę. Ale jak już się coś zgłosi, to maszyna ruszy, bo chociażby w naszym wydawnictwie „Kochaj Lubuskie” ten produkt pokazujemy.Jadwiga Błoch
W całej Rozmowie na 96 FM – na portalu wzielonej.pl i na radiowym Facebooku – pojawił się również temat współpracy z sąsiadami zza Odry.