Naszym gościem była Anna Urbańska z Biura Promocji Uniwersytetu Zielonogórskiego. Jak powiedziała na antenie Radia Index Anna Urbańska głównym adresatem akcji zielonogórskiej uczelni jest młodzież ponadgimnazjalna. – To jest trudna grupa docelowa, ponieważ młodzież w wieku od 16 do 20 lat ma zawsze swoje zdanie na dany temat. Ta grupa jest odporna na różne działania promocyjne i reklamowe – wyjaśnia Anna Urbańska.
Dlatego Biuro Promocji co roku musi podejmować różne inicjatywy, żeby przekonać młodych ludzi do studiowania na Uniwersytecie Zielonogórskim. Przez ostatnie dwa lata służyła temu akcja „BUZ do kariery”. W tym roku UZ stawia na inną akcję. Chodzi o „Młodzieżowy Uniwersytet Zielonogórski”. – W odróżnieniu od „BUZa”, „Młodzieżowy Uniwersytet Zielonogórski to są wykłady popularne i popularnonaukowe – twierdzi przedstawicielka Biura Promocji, która dodaje, że wykładowcy i tematy są specjalnie dobrane tak, aby zainteresować młodzież szkół ponadgimnazjalnych.
Annę Urbańską zapytaliśmy również o to co należy poprawić w promocji naszej uczelni. Jej zdaniem dużą pracę mają przed sobą niektóre wydziały. Tam bowiem dzieje się wiele ciekawych inicjatyw, które mogłyby zainteresować Lubuszan. Internauci pytali też o możliwość odbycia praktyk w Biurze Promocji. – Taka możliwość jest. Trzeba się tylko umawiać indywidualnie – powiedziała na koniec Anna Urbańska, gość „Kwadransa Akademickiego”.
Autor: Karol Tokarczyk