Praca w zespole, umiejętność zarządzania czasem i komunikacja to częste wymagania pracodawców wobec kandydatów. Studenci mogą nabywać te kompetencje dzięki partnerom Biura Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego. Dziś rozpoczęło się funkcjonowanie Akademii Kariery BZ WBK.
Cykl spotkań zainaugurował wykład „E(R)ewolucja w bankowości”. Prowadzącym był Dominik Dzieńdziura, dyrektor regionu Zielona Góra banku WBK. Poświęcił uwagę zmianom technologicznym, jakie wprowadził sektor bankowy na przestrzeni lat.
Pewnie część z tych młodych ludzi nie pamięta, jak było kilka, kilkanaście lat temu, ale myślę, że będą z zaciekawieniem słuchać o nowinkach, jakie będziemy wdrażać w następnych latach. Liczę na to, że dla części z nich to będzie na tyle interesujące, że zechcą posprawdzać, jak to wygląda od naszej strony lady.Dominik Dzieńdziura
Praca w banku to jednak nie tylko okienko lub lada. Dyrektor regionalny WBK przyznaje, że na temat branży bankowej pokutuje wiele stereotypów. Na praktyki zgłaszają się najczęściej studenci ekonomii. Tymczasem branża potrzebuje wielu specjalistów: matematyków, informatyków i osób do kontaktu z klientem. Na tym ostatnim stanowisku sprawdzają się humaniści.
Potrafią bardzo fajnie nawiązywać kontakty z klientami, budować relacje. Są bardzo wyczuleni na miękkie aspekty relacji z klientami. Natomiast w dzisiejszym świecie, kiedy aplikacje komputerowe bardzo ułatwiają nam liczenie, te kompetencje związane ze ścisłym podejściem do tematu nie są aż tak istotne. Tak naprawdę przy otwartym umyśle i interdyscyplinarnym podejściu do własnego rozwoju można osiągnąć najlepsze efekty w karierze zawodowej w każdej dziedzinie.Dominik Dzieńdziura
Pomimo nazwy, Akademia Kariery BZ WBK ma kształtować kompetencje niezbędne w każdej pracy. To m.in. umiejętność zarządzania czasem czy autoprezentacji. Pierwsze warsztaty dla studentów poprowadzi absolwentka historii Uniwersytetu Zielonogórskiego, Joanna Laskowska-Dziubek.
Mamy cztery warsztaty rozwijające umiejętności zarządzania czasem, komunikacją, budowanie zespołów czy autoprezentację, które dzisiaj są bardzo ważne. Patrząc z perspektywy przyszłego pracodawcy, młodzi ludzie tego potrzebują. To nie tylko budowanie kompetencji w sektorze bankowym. Tak naprawdę w każdym sektorze są one potrzebne. Kiedy idziemy na rozmowę kwalifikacyjną, to na każdej rozmowie musimy się pokazać. W każdym sektorze pracujemy w zespole, komunikujemy się z klientem czy wewnętrznie. Jesteśmy wykonawcą jako bank, natomiast pokazujemy młodym ludziom te aspekty, które są potrzebne w przyszłości w pracy.Joanna Laskowska-Dziubek, kierownik obsługi klienta indywidualnego, I Oddział WBK w Zielonej Górze
Gościem Akademii był również przedstawiciel gubińskiego oddziału WBK. Zauważa, że studenci UZ korzystają z możliwości praktyk poza Zieloną Górą. Zgadza się również z tym, że wykształcenie pracowników jest bardzo zróżnicowane i nie decyduje ostatecznie o zatrudnieniu.
Patrząc na moich kolegów i koleżanki zatrudnionych w banku, to, jaką kto skończył uczelnię bądź kierunek, nie wpływa na to, co się robi w banku. Taki jest przekrój zawodów wśród pracowników, że nie ma to specjalnie znaczenia.Tomasz Bator, dyrektor oddziału BZ WBK w Gubinie
Akademia Kariery BZ WBK będzie działać przez cały rok akademicki. Informacje o najbliższych warsztatach bądź wykładach będą publikowane na stronie bk.uz.zgora.pl.
Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Czytaj dalejAKCEPTUJĘ
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.