Praca w zespole, umiejętność zarządzania czasem i komunikacja to częste wymagania pracodawców wobec kandydatów. Studenci mogą nabywać te kompetencje dzięki partnerom Biura Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego. Dziś rozpoczęło się funkcjonowanie Akademii Kariery BZ WBK.
Cykl spotkań zainaugurował wykład „E(R)ewolucja w bankowości”. Prowadzącym był Dominik Dzieńdziura, dyrektor regionu Zielona Góra banku WBK. Poświęcił uwagę zmianom technologicznym, jakie wprowadził sektor bankowy na przestrzeni lat.
Pewnie część z tych młodych ludzi nie pamięta, jak było kilka, kilkanaście lat temu, ale myślę, że będą z zaciekawieniem słuchać o nowinkach, jakie będziemy wdrażać w następnych latach. Liczę na to, że dla części z nich to będzie na tyle interesujące, że zechcą posprawdzać, jak to wygląda od naszej strony lady.Dominik Dzieńdziura
Praca w banku to jednak nie tylko okienko lub lada. Dyrektor regionalny WBK przyznaje, że na temat branży bankowej pokutuje wiele stereotypów. Na praktyki zgłaszają się najczęściej studenci ekonomii. Tymczasem branża potrzebuje wielu specjalistów: matematyków, informatyków i osób do kontaktu z klientem. Na tym ostatnim stanowisku sprawdzają się humaniści.
Potrafią bardzo fajnie nawiązywać kontakty z klientami, budować relacje. Są bardzo wyczuleni na miękkie aspekty relacji z klientami. Natomiast w dzisiejszym świecie, kiedy aplikacje komputerowe bardzo ułatwiają nam liczenie, te kompetencje związane ze ścisłym podejściem do tematu nie są aż tak istotne. Tak naprawdę przy otwartym umyśle i interdyscyplinarnym podejściu do własnego rozwoju można osiągnąć najlepsze efekty w karierze zawodowej w każdej dziedzinie.Dominik Dzieńdziura
Pomimo nazwy, Akademia Kariery BZ WBK ma kształtować kompetencje niezbędne w każdej pracy. To m.in. umiejętność zarządzania czasem czy autoprezentacji. Pierwsze warsztaty dla studentów poprowadzi absolwentka historii Uniwersytetu Zielonogórskiego, Joanna Laskowska-Dziubek.
Mamy cztery warsztaty rozwijające umiejętności zarządzania czasem, komunikacją, budowanie zespołów czy autoprezentację, które dzisiaj są bardzo ważne. Patrząc z perspektywy przyszłego pracodawcy, młodzi ludzie tego potrzebują. To nie tylko budowanie kompetencji w sektorze bankowym. Tak naprawdę w każdym sektorze są one potrzebne. Kiedy idziemy na rozmowę kwalifikacyjną, to na każdej rozmowie musimy się pokazać. W każdym sektorze pracujemy w zespole, komunikujemy się z klientem czy wewnętrznie. Jesteśmy wykonawcą jako bank, natomiast pokazujemy młodym ludziom te aspekty, które są potrzebne w przyszłości w pracy.Joanna Laskowska-Dziubek, kierownik obsługi klienta indywidualnego, I Oddział WBK w Zielonej Górze
Gościem Akademii był również przedstawiciel gubińskiego oddziału WBK. Zauważa, że studenci UZ korzystają z możliwości praktyk poza Zieloną Górą. Zgadza się również z tym, że wykształcenie pracowników jest bardzo zróżnicowane i nie decyduje ostatecznie o zatrudnieniu.
Patrząc na moich kolegów i koleżanki zatrudnionych w banku, to, jaką kto skończył uczelnię bądź kierunek, nie wpływa na to, co się robi w banku. Taki jest przekrój zawodów wśród pracowników, że nie ma to specjalnie znaczenia.Tomasz Bator, dyrektor oddziału BZ WBK w Gubinie
Akademia Kariery BZ WBK będzie działać przez cały rok akademicki. Informacje o najbliższych warsztatach bądź wykładach będą publikowane na stronie bk.uz.zgora.pl.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.