Zdaniem naszego rozmówcy przemysł kosmiczny jest bardzo innowacyjny. Karol Kotkiewicz podkreśla, że każda złotówka zainwestowana w tę gałąź gospodarki daje 4 złote zarobku. Jako główne pola zastosowania spacemarketingu Karol wymienił rolnictwo precyzyjne czy logistykę. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych systemów gps rolnicy mogą zużyć mniej paliwa oraz środków ochrony roślin. To przekłada się nawet na 30 procentowe zmniejszenie kosztów.
Koło spacemarketingu to jedna z najmłodszych organizacji studenckich na Uniwersytecie Zielonogórskim. Karol Kotkiewicz cieszy się, że udało mu się przezwyciężyć problemy z uczelniana biurokracją. Za najtrudniejsze Karol uznał przygotowanie statutu organizacji i konsultacje w prawnikami uczelni.
Dzięki działalności w kole naukowym jego członkowie mają możliwość wyjazdu na ciekawe konferencje i spotykają się z ważnymi ludźmi z branży technologii kosmicznych. Karol Kotkiewicz na antenie Radia Index zachęcił studentów do wstąpienia w szeregi swojej organizacji studenckiej. Zainteresowani mogą pisać pod adres spacemarketing@wp.pl.
Autor: Karol Tokarczyk