Jak wygląda rozwój kompetencji językowych dziecka? W środę rozmawiają o tym logopedzi z całego kraju podczas konferencji naukowo-edukacyjnej na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Spotkanie odbywa się już po raz czwarty, a organizują je zarówno pracownicy Instytutu Pedagogiki, jak i studenci działający w kole naukowym „Mowa bez wad”. Mówi Klaudia Perzanowska, jedna z organizatorek konferencji.
Jedną z prelegentek jest prof. Marta Korendo z krakowskiego Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej, która uważa, że nie tylko sama dyscyplina naukowa dynamicznie się rozwija. Rośnie również świadomość rodziców dotycząca szybkości reagowania w momencie, gdy ich dzieci nie mówią.
– Tego typu spotkania są też okazją do zintegrowania środowiska logopedów – przekonuje prof. Anita Famuła-Jurczak z Instytutu Pedagogiki naszej uczelni.
Podczas konferencji podsumowano również studencką inicjatywę „Raz, Dwa, Trzy. Mówisz TY!” finansowanego ze środków Narodowej Agencji Programu ERASMUS+ i Europejskiego Korpusu Solidarnościowego.