O szczegółach współpracy opowiada doktor Adam Wysokowski, Kierownik Zakładu Dróg i Mostów na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska. – Dyrekcji w tej umowie chodzi o to, żeby wyróżniać te najlepsze prace dyplomowe, które są realizowane na wysokim poziomie. Kolejna sprawa to zatrudnianie absolwentów w laboratoriach sprawdzających jakość wykonywanych robót. Jest to wiele zadań związanych z realizacją ale tez z zarządzaniem tym co jest już wybudowane – twierdzi dr Wysokowski.
Stopniowo w wyniku tej współpracy będą tworzone nowe specjalizacje takie jak projektowanie i kierowanie robotami budowlanymi, technologia budownictwa drogowego, czy inżynieria ruchu. To tylko część korzyści płynących dla uniwersytetu z tej współpracy, a co wyniesie z tego lubuski oddział GDDKiA? O tym dyrektor oddziału, Przemysław Hamera. – Chcemy mieć realny wpływ na kształcenie przyszłej kadry, która znajdzie zatrudnienie u nas. W tej chwili będziemy realizować jedno z największych zadań infrastrukturalnych w Europie – wyjaśnia Hamera. – Trzeba powiedzieć to wprost. Doskwiera nam w tej chwili brak dobrze wykształconej kadry – żali się Dyrektor.
Podpisanie dzisiejszego listu intencyjnego, jak zapewniają obie strony, jest dopiero początkiem ścisłej współpracy Uniwersytetu Zielonogórskiego i GDDKiA.
Autor: Filip Leśniak