Infrastruktura rowerowa Zielonej Góry w kolejnej rozbudowie. Tym razem chodzi o trzy odcinki ścieżek dla użytkowników jednośladów – w kierunku Ochli, przez samą Ochlę i w stronę Zawady. Dziś w urzędzie miasta ujawniono szczegóły inwestycji.
Trasy będą miały łącznie ok. 6 kilometrów. Najdłuższa będzie droga Z5A od Dzikiej Ochli do ulicy Leśnej w tej miejscowości – ok. 2,6 kilometra.
Oczywiście te wszystkie rzeczy, które są zwykle realizowane, w ramach tego zamówienia też będą. Czyli przebudowa przepustów, przebudowa wjazdów, jeśli będzie taka konieczność. Część trasy będzie z oświetleniem, miejscami odpoczynku dla rowerzystów, gdzie będą stojaki. Będą też ciągi pieszo-rowerowe.Janusz Kubicki
Ścieżki rowerowe powstaną za ponad 7 milionów złotych. Wybuduje je konsorcjum Infrakom z Kościana.
Mamy doświadczenie w budowie ścieżek rowerowych. Budowaliśmy ścieżki w Poznaniu nad Wartą, Wolsztynie i gminach otaczających Poznań. Nawet w tym roku portfel zamówień naszej firmy to ok. 20 kilometrów ścieżek rowerowych, w tym 7 kilometrów w Zielonej Górze. Wydaje się, że roboty przygotowawcze związane z wycinką, z robotami ziemnymi, to będzie najtrudniejszy etap inwestycji. Ścieżka będzie na podbudowie tłuczniowej, z jedną warstwą nawierzchni asfaltowej.Piotr Klapsa, Infrakom Kościan
Budowa ścieżek przez Ochlę i w kierunku Zawady to kolejny krok, by rowerowymi trasami połączyć starą i nową Zieloną Górę. Radny Robert Górski ma kilka zastrzeżeń do przebiegu ścieżki w Zawadzie. Zauważa też jednak, że infrastruktura rowerowa w Ochli będzie położona korzystnie – w pobliżu obiektów sprtowych i rekreacyjnych.
Bardzo się cieszymy, że w okolicy zalewu w Ochli będzie duży punkt odpoczynkowy. Tam będzie zwiększona ilość ławek, koszy na śmieci, stojaków rowerowych. Będzie stacja do naprawy rowerów. Droga dla rowerów zostanie wydzielona od początku ulicy Nowojędrzychowskiej przez zalew w Ochli do okolic boiska.Robert Górski, stowarzyszenie Rowerem do Przodu
Ścieżki powstaną do sierpnia tego roku.