“Istnieje duże zapotrzebowanie na realizację nie tylko ciekawych poznawczo, ale przede wszystkim przydatnych projektów badawczych – takich, których wyniki mają wartość publikacyjną i wdrożeniową” – zaznacza Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Zdaniem prof. dr. hab. Krzysztofa Opolskiego z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, przewodniczącego Komisji Ekspertów Konkursu, dzięki takim przedsięwzięciom, jak konkurs “Teraz Polska Promocja”, tematyka promocji naszego kraju jest nie tylko domeną dyskusji polityków i urzędników, ale staje się poważną dziedziną badań naukowych.
“Aby umiejętnie promować Polskę, jej gospodarkę, naukę, regiony i produkty, musimy uczyć się rozumienia tych różnorodnych mechanizmów i aspektów marketingu terytorialnego. Zachęcamy wszystkie polskie uczelnie do uwzględniania w swoich planach badawczych tematyki promocji Polski w świecie” – dodaje prof. Opolski.
Pula nagród dla zdobywców głównych nagród to ok. 15 tys. złotych. Poza tym na laureatów czekają nagrody specjalne patronów honorowych konkursu: Ministra Gospodarki, Ministra Spraw Zagranicznych, Ministra Sportu i Turystyki, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministra Rozwoju Regionalnego, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Narodowego Banku Polskiego.
Łączna pula nagród pieniężnych wyniesie prawie 50 tys. zł. Laureaci mogą też zyskać staże i praktyki oraz możliwość opublikowania fragmentów nagrodzonej pracy – informuje Jolanta Deneka z Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Organizatorzy czekają na zgłoszenia prac do 15 października, a wyniki konkursu zostaną ogłoszone na uroczystej gali w grudniu tego roku.
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu można znaleźć na stronie www.terazpolska.pl
Autor: Źródło: PAP – Nauka w Polsce