Zdiagnozowanie oczekiwań społecznych stawianych wobec ucznia, nauczyciela oraz szkoły; wymiana doświadczeń z zakresu diagnozowania i interpretowania zmian zachodzących w rzeczywistości edukacyjnej; poznanie dylematów związanych z funkcjonowaniem w roli ucznia, nauczyciela; integracja środowisk akademickich i środowisk zajmujących się konceptualizacją i realizacją projektów edukacyjnych.
Szkoła – refleksja nad społecznymi uwarunkowaniami pracy szkoły, ukazanie wartości preferowanych we współczesnej szkole; wskazanie funkcji rozwojowych szkoły; ukazanie procesów komunikacyjnych we współczesnej szkole; dyskusja nad kulturą szkoły; zaprezentowanie uwarunkowań procesów rozwojowych, mających miejsce w szkole, dyskusja nad oczekiwaniami społecznymi wobec szkoły;
Uczeń – relacje panujące między uczniami a nauczycielami; miejsce ucznia w zmieniające się szkole; oczekiwania społeczne wobec uczniów; przygotowanie ucznia do świadomego funkcjonowania w rzeczywistości społecznej; refleksja nad funkcjonowaniem uczniów w wielokulturowej rzeczywistości szkolnej.
Autor: Radio Index