Inspiracją dla powstania serii stał się popularny portal społecznościowy Twitter. Celem cotygodniowego programu rozrywkowego “EuroTwitt” będzie rozpowszechniania zwięzłych wiadomości o tym, co ważnego dzieje się w Europie, prezentowanie wywiadów i krótkich skeczów.
Według zamierzeń producentów, pierwszy 25-minutowy odcinek serii zostanie wyemitowany w marcu 2010. Grupą docelową są młodzi ludzie, którzy nie tylko będą mogli poszerzyć swoją wiedzę na temat Europy, ale także zaprezentować rówieśnikom z innych krajów swoje umiejętności i zainteresowania.
Producenci Companhia de Ideias zapraszają wszystkich europejskich studentów dziennikarstwa, aby przesyłali swoje propozycje do programu w formie nagrań audiowizualnych. Powinny one dotyczyć Unii Europejskie, jednak wybrana tematyka zależy od inwencji autorów.
Szczegóły znajdziecie tutaj.
Autor: Źródło: KE