A czy jeśli jednak zdecydujemy się na odpoczynek i regenerację sił, to czy potrafimy wypoczywać? Z często cytowanych w prasie badań Institute of Leadership and Management przeprowadzonych w zeszłym roku w Wielkiej Brytanii wynika, że aż 1/3 pracowników podczas urlopu sprawdza maile i odbiera firmowe telefony.
Jak się przygotować do urlopu pod kątem zawodowym oraz jak po powrocie wdrożyć się do pracy radzi Praca.pl:
Przed wakacjami:
• Na tydzień przed planowanym urlopem zrób listę bieżących projektów.
• Sprawdź, co zdążysz zrobić przed urlopem, co musisz przekazać innym pracownikom, a co może poczekać na twój powrót. Zrób podsumowanie i w razie potrzeby przekaż wytyczne przełożonemu lub współpracownikom.
• Ustal z przełożonym, kto będzie zastępował cię w czasie urlopu. Porozmawiaj z tą osobą, omów obowiązki.
• Na dzień przed wyjazdem ustaw autoresponder, który będzie informował klientów i kontrahentów o tym, że jesteś na urlopie – nie zapomnij wskazać osoby, z która mają się kontaktować w pilnych sprawach.
• Zadbaj w ostatni dzień o porządek na biurku i w dokumentach tak, by zastępca bez problemu mógł znaleźć wszystkie potrzebne informacje.
• Porozmawiaj z szefem i ustal w jakich sytuacjach może się tobą kontaktować (i czy w ogóle jest taka możliwość).
• Jeśli możesz, nie wyjeżdżaj zaraz po pracy – zostaw sobie parę godzin, na odcięcie się od pracy.
Na wakacjach
• Staraj się nie myśleć o pracy i pozostawionych zadaniach. Nie dzwoń do biura i nie sprawdzaj firmowej skrzynki
• Postaraj się wrócić tak, by mieć jeszcze cały jeden wolny dzień po powrocie a przed dniem pracy – to da ci czas na to, by się do powrotu przygotować a jednocześnie, wracając z urlopu nie będziesz już drodze powrotnej myślał z powrotem o pracy.
Po powrocie do biura:
• Nie zaczynaj od najcięższych projektów – przez pierwszy dzień lub dwa wdrażaj się powoli w zadania.
• Zgromadzone na skrzynce wiadomości podziel na te, które są bardzo pilne oraz na te, na które możesz odpowiedzieć później – jeśli będziesz starać się nadrobić wszystko w jeden dzień, jedynie się sfrustrujesz.
Autor: Źródło informacji: www.Praca.pl