ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Kubki reklamowe jako upominki dla klientów – dlaczego warto?

W ciągu kilkunastu lat rynek gadżetów reklamowych przeżył prawdziwy boom. Wielokrotnie wzrosła zarówno ilość firm oferujących nadruki, jak i przedmiotów, które można logować. Wybór odpowiedniego upominku dla klientów jest więc coraz trudniejszy, a budżety na marketing zazwyczaj mocno napięte. Z listy najpopularniejszych, najczęściej zamawianych gadżetów, nigdy nie spadają kubki. Czy warto zdecydować się właśnie na tak tradycyjny gratis, a jeśli tak, to jaki jest jego realny potencjał reklamowy?

Logo twojej firmy na biurku klienta

Podstawową zaletą kubka jest jego ogromna możliwość wyrazu. W zależności od wybranej techniki znakowania, na powierzchni ceramiki da się umieścić sam logotyp, napis, ale także grawer lub skomplikowaną grafikę, łącznie z fotografią (przykłady znajdziesz tutaj: https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kubki-art-print/). Jeśli trafnie przygotujesz projekt i dobierzesz ciekawy kształt kubka, może się on stać ulubionym naczyniem klienta i towarzyszyć mu w codziennej pracy. Wówczas logo twojej firmy, jej kolory czy slogan, w naturalny sposób zapadają w pamięć, co może się przełożyć na decyzje zakupowe.

Dobry gadżet to użyteczny gadżet

Jakie gadżety lubią klienci? Drogie, wymyślne, nietypowe? Przede wszystkim – użyteczne. Niektóre gratisy są więc innowacyjne czy luksusowe, ale na tym ich rola marketingowa się kończy. Zdobione szlachetnymi kamieniami pióro jest piękne, ale najpewniej wyląduje w szufladzie, bo większość prezesów wybiera wygodne długopisy. Wielofunkcyjne narzędzie survivalowe wygląda imponująco, ale średnio sprawdzi się w biurze. To dlatego kubek zawsze będzie dobrym pomysłem – bo jest to przedmiot każdemu potrzebny i codziennie użytkowany, praktyczny i sprawiający wrażenia przerostu formy nad treścią.

Kubek jako ekologiczny upominek

Coraz więcej firm i osób indywidualnych zwraca uwagę na kwestie ekologiczne. Gadżety wykonane z surowców szkodzących środowisku nie są więc mile widziane. Ważne jest również, aby prezent mógł być wykorzystywany wielokrotnie, zgodnie z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym. Kubek doskonale spełnia te założenia – nie zawiera plastiku, proces jego wytwarzania nie wymaga używania szkodliwych dla natury technologii, zaś korzystać można z niego całymi latami. Jeśli dbasz o ekologię i wiesz, że dla twoich klientów również jest ona ważna – podaruj kubek lub inny „zielony” gadżet.

Cena – nie najważniejsza, ale ważna

W większości firm największe boje z zarządem o fundusze toczą działy marketingu. To właśnie koszty na reklamę i komunikację są cięte jako pierwsze, dlatego jakikolwiek wydatek powinien być gruntownie przemyślany. Pierwszeństwo mają więc gadżety reklamowe jednocześnie skuteczne i w rozsądnej cenie – i takie właśnie są kubki logowane. Zwłaszcza przy zamawianiu większych partii, koszt kubka reklamowego w porównaniu z jego potencjałem jest niewielki. Stanowią one złoty środek pomiędzy gadżetami bardzo tanimi ale nieprzydatnymi (np. breloczki) a ciekawymi, ale znacznie droższymi (np. elektronika).

Gratis do wysyłki, prezent w trakcie targów

Ogromną zaletą kubków reklamowych jest wiele możliwości ich wykorzystania. Sprawdzają się doskonale na każdym etapie komunikacji marketingowej z kontrahentem – od zapoznawania go z ofertą firmy aż podziękowanie za dokonany zakup. Kubek można dodać w formie gratisu do zamówienia przekraczającego jakąś sumę, podarować gościom stoiska targowego czy sprezentować uczestnikom delegacji odwiedzającym firmę. Obdarowani mogą z nich natomiast korzystać zarówno w pracy, jak i w domu, stale mając na widoku twoje logo.

Kubek reklamowy dawniej i dziś

Gdy gadżety reklamowe na dużą skalę dopiero zyskiwały popularność, kubki miały przede wszystkim wartość użytkową. Ograniczenia technologiczne nie pozwalały na wykonywanie ciekawych nadruków. Od tej pory zmieniło się bardzo wiele i możesz wybierać zarówno pomiędzy różnymi modelami kubków (np. klasyczne, wysokie, asymetryczne, mini), jak i kolorami (pełna paleta RAL, kolory neonowe, metaliczne, lustrzane), a także zaprojektować atrakcyjny nadruk – w jakości wektorowej lub rastrowej, czy fotograficznej. Wszystko zależy od twojej kreatywności.

W dziedzinie gadżetów reklamowych funkcjonuje ta sama zasada, co w świecie nauki – warto mieć otwartą głowę, ale nie tak otwartą, żeby stracić rozum. Innowacyjne gadżety bywają warte uwagi, ale czasami nie warto wynajdywać koła na nowo – lepiej zdecydować się na użyteczny, skuteczny i przyjazny budżetowi kubek, który od lat spełnia doskonale swoją funkcję marketingową i jest lubiany przez klientów.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00