Doskonałym punktem startowym do rozpoczęcia kariery w dowolnej branży jest z pewnością podjęcie pracy w call center, do której obecnie rekrutuje na przykład firma www.oferteo.pl. Wbrew powszechnym opiniom jest to praca, która pozwala na zdobycie wielu niezbędnych umiejętności oraz wszechstronny rozwój. Student pracujący “na słuchawce” uczy się przede wszystkim kontaktu z klientem – sposobów prowadzenia rozmowy, negocjacji, reagowania w kryzysowych sytuacjach, wykształca w sobie cierpliwość oraz uczy się profesjonalnego, pozbawionego emocji podejścia. Nawet jeśli nie wiąże swej przyszłej kariery z handlem, to jednak powyższe cechy z pewnością przydadzą się na każdym stanowisku. Innymi zaletami pracy w call center jest przestawienie trybu myślenia na bardziej biznesowy niż akademicki – tutaj liczą się wyniki, konkretne osiągnięcia, spełnianie określonych norm – oczywiście teoretyczna wiedza na tematy związane z technikami sprzedaży czy posiadanie ogólnych umiejętności są ważne, jednak student może odczuć ducha biznesowej rywalizacji. Nikt nie twierdzi, że ta praca ma same plusy, bo jak wiadomo minusy zdarzać się będą wszędzie, jednak lepiej uświadomić to sobie na etapie pracy studenckiej i nauczyć się je racjonalizować niż później w wymarzonej pracy ulec rozczarowaniu lub wypaleniu zawodowemu.
Warto podkreślić, iż praca w call center, w przeciwieństwie do bezpłatnych, kilkutygodniowych praktyk, pozwala na zarobienie konkretnych pieniędzy, a także zdobycie gruntownego obycia i doświadczenia, których parzenie kawy i kserowanie dokumentów nigdy nie zastąpi.
Autor: Materiał zewnętrzny